Economía informal y representaciones sociales entre trabajadoras de la vía pública en la ciudad de Chihuahua
Keywords:
Economía, ChihuahuaAbstract
This paper's objetive is to describe the working conditions and the forms of social representation ofa group offemale Street vendors in the city of Chihuahua. Female Street vendors have not been studied thoroughly and, as ithappens with workers in the formal sector ofthe economy, they generóte their own identity and cultural references as a result of their interaction with specific urban spaces.
Downloads
References
Orlandina de Oliveira, «La participación femenina en los mercados de trabajo urbanos en México: 1970-1980», en Revista de Estudios Demográficos Urbanos, Vol. 4, número 3,1989, pp. 465-493.
Luis Reygadas, et. al., Familia y trabajo en Chihuahua. Estrategias de inserción laboral de las familias rurales y urbanas del estado de Chihuahua, Chihuahua, UACJ, serie Estudios Regionales, número 9, 1994.
Alonso Pelayo Martínez, El perfil del trabajador informal en Ciudad Juárez, Cuadernos de Trabajo, número 28, Centro de Estudios Regionales, UACJ, 1996, pp. 6.
Maurice Godelier, Lo ideal y lo material. Pensamiento, economías, sociedades, Taurus, Madrid, 1989, pp. 199-200.
Marie Odile Marión (coordinadora), Antropología simbólica, ENAH, México, 1994, pp. 7-10.
Clifford Geertz, La interpretación de las culturas, Gedisa, Barcelona, 1994.
Laurel Bossen, «Las mujeres y las instituciones económicas», en Stuart Plattner, Antropología económica, Alianza editorial, CNCA, México, 1991, pp. 432-475.
Manuel Castells, La cuestión urbana, Siglo XXI, México, 1994; Marc Augé, Los no lugares. Espacios del anonimato. Una antropología de la sobre modernidad, Gedisa, Barcelona, 1995.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 1998 Instituto Nacional de Antropología e Historia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.