Lo "no documentado" de la sexualidad en el aula: contribuciones de la etnografía para pensar los sentidos de las sexualidades y la niñez en la escuela

Authors

  • Lucía Romano Shanahan
  • Mariana García Palacios

Keywords:

sexualities, sexual education, childhood, school ethnography.

Abstract

This article analyses ethnographically a series of formulations and practices on sexualities and childhood in a primary school in the province of Buenos Aires, Argentina. We start from a school situation that condenses recurrent local meanings. An interplay between comprehensive or socio-affective, and restricted conceptualisations of sexuality is evidenced, which are, firstly, linked to historically constructed social discourses and, secondly, analyzed in relation to the intended subjects of sexuality education. The study demonstrates the potential of the ethnographic approach to unravel the complexity of the local meanings present in everyday school life.

 

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Published

2024-04-09

How to Cite

Romano Shanahan, L., & García Palacios, M. (2024). Lo "no documentado" de la sexualidad en el aula: contribuciones de la etnografía para pensar los sentidos de las sexualidades y la niñez en la escuela. Nueva Antropología, 35(97), 108–128. Retrieved from https://revistas.inah.gob.mx/index.php/nuevaantropologia/article/view/21101